Julkampanj

torsdag 25 februari 2010

Kundtjänst

Har på sista tiden funderat mycket på företags kundtjänster och säljare..
Alltför många kontakter har på sistone inneburit samtal med säljare från helvetet, kundtjänst från the dark side eller företagsrepresentanter som service-guden totalt har glömt bort..



















Exempel (hos Kulan Trading).. Kulan har beställt X antal dyra hattar från USA med klara instruktioner hur dessa hattar ska skickas, dvs: endast en försändelse (inga eventuella restordrar ska skickas i efterhand).
Döm om vår förvåning när sagda hatt företag skickar ett mail och berättar att dom glömt att skicka några hattar och skickar dom i efterhand..
Jaha.. då frågar Kulan snällt och trevligt vem som ska betala frakter och extra kostnader.
Svaret kom blixtsnabbt.. det skulle Kulan faktureras.
Kulan svarar då snällt och vänligt att det inte är OK att betala för deras misstag och att han vill att dom betalar för frakten eftersom det var deras misstag..
Logiskt? Ja!
Men då följer en vid ström av mail där  en rabiat säljare från sagda företag (antagligen hon som glömt skicka de sista hattarna) skäller, svär och mer eller mindre ber Kulan dra åt he-te..
???
Och detta till en kund som har handlat produkter för tiotusentals $.

















En förklaring måste väl vara att alla som total bryter-ihop av en sån grej hatar sitt jobb.
De kanske inte är så kul att sitta i sitt säljar bås dag ut och dag in..


Det finns ju en bra lösning på det... BYT JOBB!
Bespara oss från ilska säljare, otrevlig kundservice och andra personer som på alla andra sätt skriker ut att dom hatar sina jobb.
Livet är för kort, people!

Jenny
Akva Tropik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar